FANDOM

ASFAN

Faceți clic pentru a intra

Asociația pentru Studierea Fenomenelor Aerospațiale Neidentificate (ASFAN) este o organizație non-guvernamentală și nonprofit care a obținut statutul juridic în 1998. De atunci a fost cea mai importantă organizație orientată către OZN.[1]

ScopEdit

ASFAN desfasoara activitati de cercetare, analiza, catalogare si informare a publicului larg si a cercetatorilor interesati, privind fenomenele aerospatiale neidentificate (incluzind Obiectele Zburatoare Neidentificate (OZN) si fenomenele asociate de regula acestora), precum si de evaluare a efectelor sociale si psihologice ale acestor fenomene. De asemenea, ASFAN realizeaza, cu forte proprii sau in colaborare, studii privind natura fenomenelor investigate, ca si eventuala lor valorificare stiintifica si tehnica.[2]

ObiectivEdit

Unele dintre scopurile ASFAN sunt de a încuraja participarea multor tineri;[1] și promovarea lucrarilor rezultate din derularea programelor Asociatiei, precum si a material eloh de popularizare, inclusiv prin publicatii sau productii audiovizuale proprii; și promovarea unor actiuni pentru obtinerea de fonduri pentru activitatile Asociatiei.[2]

ASFAN a îmbunătățit colectarea și înregistrarea cazurilor în România, ceea ce se reflectă în creșterea numărului de observații investigate după cum urmează: Anii 2015 (6), 2016 (15), 2017 (23), 2018, 10 luni (28).[1]

IstorieEdit

Hotarirea de infiintare a Asociatiei a fost data prin sentinta civila nr.219 din 28 sept. 1998 a Tribunalului Bucuresti, in baza actului de constituire din 30 martie 1998, semnat de membrii fondatori, a avizului 3344 din 24 sept. 1998 al Ministerului Cercetarii si Tehnologiei si a celorlate documente cerute de lege. Sediul central ASFAN se gaseste in Observatorul Astronomic Municipal �Amiral Vasile Urseanu�, din Bucuresti, Bulevardul Lascar Catargiu nr.21, in baza aprobarii 504 din 14 aprilie 1998 a Primarului General al Capitalei.[2]

Primul președinte al lui ASFAN a fost Ion Hobana, iar Dan Farcaș a deținut funcția de președinte după moartea lui Hobana. Cei 21 de membri fondatori au fost persoane cu înaltă calificare, selectate ca: matematicieni, astronomi, ingineri, specialiști în radar, aeronautică, meteorologie, foto-imagistică, medicină, precum și personalități orientate interdisciplinar.[1]

În prezent, ASFAN are 10 membri activi implicați în principal în primirea și examinarea vizionărilor OZN și administrarea site-ului lor. Un membru al ASFAN a participat la redacția "Jurnalului european al studiilor OZN și răpire" (2000-2003). Au avut, în 2012, o colaborare pentru documentarul National Geographic Channel "OZN-uri în Europa: Povestirile neîntemeiate".[1]

Timp de trei ani (2000-2003) ASFAN a organizat lunar conferințe publice în sălile centrale din București. O conferință OZN mai ambițioasă, de o zi, a fost organizată în mai 2014. Unii membri ai ASFAN au fost invitați să apară pe toate principalele canale de televiziune și posturi de radio din România pentru dezbaterile privind evenimentele curente legate de OZN și problemele conexe. Unii membri ASFAN au sau au avut coloane UFO permanente în revistele populare românești.[1]

În 2014, ASFAN a cerut oficial mai multor instituții, inclusiv Ministerului Apărării, să ofere acces la datele despre fenomenele aeriene neidentificate care au avut loc în spațiul aerian românesc. Răspunsul oficial este că "Ministerul Apărării nu are date și nici informații despre fenomenele aeriene neidentificate".[1]

ReferințeEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Mysterious Universe, UFOs Around the World: Romania, by Robbie Graham, November 27, 2018
  2. 2,0 2,1 2,2 Site-ul oficial ASFAN