FANDOM

OZN-uri în Rusia. În decembrie 1991, Uniunea Sovietica disparea. În Occident se stia ca diversele servicii de informatii sovietice detineau numeroase documente, inclusiv provenind din programele (Setka MO, Setka AN etc.) de monitorizare a fenomenului OZN. În acelasi timp stiau ca, in haosul tranzitiei la noua Rusie, toate aceste informatii pot ajunge usor pe piata neagra, de unde putea fi obtinut orice document, pentru pretul corect in valuta forte.

Pe partea rusa, persoane interesate de astfel de tranzactii, stiau ca occidentalilor le va fi foarte dificil sa distinga intre povestile si documentele rusesti autentice si cele contrafacute, asa ca a inceput o abundenta „dezvaluire” a secretelor sovietice OZN. Au iesit astfel la iveala informatii, care mai de care mai nastrusnice, despre subiecte delicate, inclusiv prabusiri OZN, pacte cu extraterestrii si altele asemenea, care ar fi avut loc, de-a lungul anilor, pe teritoriul URSS...

Evident, situatia convenea serviciilor de contrainformatii din ambele parti, care erau interesate in amplificarea confuziei pe acest subiect si in ridiculizarea celor ce cred in prezenta extraterestra. Nu este exclus ca serviciile rusesti sa fi si inventat unele istorii, in ideea de a mari confuzia.[1]

Filmul The Secret KGB UFO Files Edit

Secret-KGB-UFO-Files

In filmul american The Secret KGB UFO Files se prezinta fragmente din pelicule, despre care s-a spus ca au fost filmate in 1969, privind recuperarea unui OZN prabusit si autopsiile unor extraterestri, cu relatari de prima mana, ale unor fosti agenti KGB privind incidente OZN.

Associated Television Inc din Hollywood, a produs in 1998 filmul The Secret KGB UFO Files, difuzat in reteaua TNT (Turner Network Television) pe 13 septembrie 1998. Reclama spunea ca e vorba de „imagini speciale, nemaivazute, a ceea ce se crede a fi o prabusire OZN reala si autopsiile unor extraterestri, relatari de prima mana, ale unor fosti agenti KGB privind incidente OZN, re-crearea convingatoare a unor intalniri extraterestre si interviuri in premiera cu expertii care au vazut documentele si cunosc adevarul”.

Disectia

Un al doilea set de inregistrari infatiseaza disectia unei fiinte, aparent umanoide, de mici dimensiuni. Pe masa de autopsie nu mai era decat un tors, cu un singur umar vizibil, si un brat detasat. Cosul pieptului nu era mai mare decat al unui caine de talie mijlocie, bratul avea patru degete. Toate aceste resturi aveau culoarea verde... Persoanele care lucrau cu cadavul aveau manusi, dar nu purtau nici masti de protectie nici ochelari.

Filmul american era prezentat de binecunoscutul actor Roger Moore. Realizatorii au inclus si o declaratie a unui scriitor rus, pe nume Veniamin G. Veresceaghin.[1]

TunguskaEdit

În 1908 s-a produs evenimentul de la Tunguska, atunci când a avut loc o explozie cu efecte radioactive a unui obiect necunoscut despre care majoritatea cercetătorilor consideră că a fost o cometă.[2]

PetrozavodskEdit

La 20 septembrie 1977 a avut loc așa zisul fenomen Petrozavodsk - un obiect strălucitor necunoscut a împroșcat orașul Petrozavodsk cu numeroase raze, eveniment care a fost relatat pe larg în presa sovietică.[2]

DalnegorskEdit

Un contact notabil a avut loc în 29 ianuarie 1986, așa-zisul incident OZN de la înălțimea 611 în care se pare că a avut loc prăbușirea unui OZN în Dalnegorsk, Ținutul Primorie, URSS.[2]

ReferințeEdit